Sport.cz v modré barvě…rozšíření obsahu za jedna, ale změna designu na nedostatečnou

Jeden z nejnavštěvovanějších sportovních webů u nás hlásí radikální změny v oblasti designu i obsahu. Velká část čtenářů ale není spokojená a volá po návratu starší varianty či urychlenému vylepšení aktuální verze. Ta obsahuje totiž hned několik nedokonalostí.

Je klasické všední ráno. Po náročném vstávání a stresu z nestíhání máte konečně chvíli klidu a jako každý den se chcete podívat, co nejlepšího během noci nabídla hokejová NHL. Otevřete automaticky sport.cz a najednou nastane šok, který Vás probral lépe než šest ranních budíků. Přes téměř půl strany se totiž objeví reklama na obchod se sportovním oblečením a pod ní nazelenalé pozadí, na němž je modrý šikmý nápis „SPORT.CZ„. Ten se kupodivu stále vejde na obrazovku.

Poté, co zkusíme stránku párkrát obnovit, abychom zjistili, zda se nejedná o chybu, zjistíme, že jednička českého sportovního zpravodajství úplně změnila po deseti letech svůj design. Při prvním pohledu již víme, že nezůstal prakticky kámen na kameni. Titulky jsou obrovské se zbytečnou tloušťkou, aby nezanikly mezi reklamami, které mají mnohem více prostoru než dříve. Chvílemi dokonce zabírají větší plochu než články. Původní krásný přehled, kde se vešlo prakticky vše na jednu obrazovku, je pryč. Na svém místě zůstala pouze základní lišta, kterou rozšířily například sekce MMA či Esportu, a přehled aktuálních výsledků z nejvýznamnějších sportovních lig v dolní části pod články.

Na hlavní straně, když se skrze ni tedy postupně prokoušeme, objevíme pět klíčových kategorií (fotbal, hokej, tenis, zimní sport a úplně nové podcasty) a k nim vztahující se nejčerstvější články. Přesně něco podobného mi v minulé podobě chybělo, ale proč tam musí být nacpaný opět ten nevkusný tlustý font?

Reakce na sebe nenechaly dlouho čekat. Nový vzhled u spousty pravidelných čtenářů nenašel pochopení. Ti svůj nesouhlas dali najevo v diskuzi přímo na webu.

„Doufám, že ten Montserrat navíc s tloušťkou 900 brzy přehodnotíte. Pro titulky je to fakt ošklivý a nedobře čitelný font. Logo je hezké, ale ze začátku století,“ přirovnal jeden z komentujících velikost titulků k masivní hoře ve Španělsku.“

„Je to děs. Nepřehledné, barevně nepříjemné, k některým méně protěžovaným sportům se člověk neprokliká dřív, než mu zestárnou děcka. Navrhuji vrátit starý vzhled a tvůrcům nového vrátit výplatu,“ napsal další z uživatelů.“

Našli se ale i tací, kteří rozhodnutí redakce kvitovali.

„Přijdu ráno do práce, otevřu Sport… a čučím jako puk. Potlesk za odvahu, udělat po letech tak radikální změnu. Ale čím víc, na to koukám, tím víc se mi to líbí,“ vyjádřil kladný postoj jeden z účastníků fóra.“

Naprostou novinkou tohoto média jsou podcasty. Ty jsou v dnešní době velice oblíbené a pro web by měly být značným okysličením stejně jako častější komentáře, které nyní dokonce dostaly vlastní rubriku. S odstupem času můžu říct, že těmito rozšířeními trefil sport.cz dost možná menší jackpot, který vykompenzuje nepovedenou vizuální formu.

Každá změna potřebuje čas, čtenářům určitě bude trvat nějakou dobu, než si na velká škatulata zvyknout. Uvidíme také, jak se sport.cz k situaci případně postaví, ale nyní rozhodně nemůžeme celou akci hodnotit pouze pozitivně.

Přidat komentář